دوربین ویدیو کنفرانس سونی

دوربین ویدئو کنفرانس مهمترین ابزاری است که شما در هنگام برقراری یک تماس ویدئو کنفرانس از آن استفاده می کنید. تهیه دوربین ویدئو کنفرانس مناسب، کیفیت تصاویر ارسالی از شما به سمت مقابل را تضمین می کند. در مقابل اگر یک دوربین ویدئو کنفرانس بد تهیه کنید، تحت هیچ شرایطی ارتباط ویدئو کنفرانس با کیفیتی را تجربه نخواهید کرد. در این مطلب قصد داریم به بیان ۷ فاکتور مهم در انتخاب یک دوربین ویدئو کنفرانس بپردازیم.

۱- ویدئو زنده و یا جریان ویدئو (Streaming Video vs. Live Video)

چند تفاوت بین ویدئو های لایو که شما در اینترنت تماشا می کنید و یک تماس ویدئو کنفرانس زنده که در یک دفتر کار انجام می‌شود وجود دارد. ویدیو کلیپ های استریمینگ (Streaming video clips) به گونه ای طراحی شده اند که جلوتر از زمان اقدام به دانلود قسمتی از تصاویر ضبط شده می کنند تا جریان پخش را ثابت نگه دارند. ویدئو کنفرانس در جهت دیگر، به طور مداوم تصاویر را از پکت هایی که دریافت می کند و نمایش می دهد. این کار به صورت کاملاً realtime انجام می شود.

یک دوربین ویدیوی فقط دیتا را ضبط میکند، در حالی که یک سیستم ویدیویی نیازمند transcoding و پردازش است تا بتواند یک تماس ویدئویی را برقرار سازد.

۲- کیفیت ضبط ویدئو توسط دوربین ویدئو کنفرانس

هیچ کس نمی خواهد وارد جلسه ویدئو کنفرانس شود که طرف مقابل کیفیت تصویر پایینی از خود ارائه می کند و در بسیاری از اوقات نیز تصاویر او پیکسل ای نمایش داده می شود. دوربین ویدئو کنفرانس مهمترین ابزاری که برای تنظیم کیفیت ارسالی باید به انتخاب آن توجه کرد. حتماً در هنگام انتخاب دوربین ویدئو کنفرانس خود تلاش کنید نمونه هایی از تصویر ضبط شده با این دوربین را مشاهده کرده و سپس انتخاب خود را هوشمند دارند انجام دهید.

در هنگام انتخاب یک دوربین ویدئو کنفرانس فقط به وضوح تصویر دوربین ها توجه نکنید. حتی اگر از نظر رزولیشن تصویر، دو دوربین با هم یکسان هستند به این دلیل نمی‌شود که کیفیت تصاویری که ارائه می کنند نیز با یکدیگر برابر باشد. بهترین روش برای انتخاب از بین دوربین های مختلف، مشاهده نمونه ضبط شده از دوربین ها و مقایسه این نمونه ضبط شده با یکدیگر است.

۳- توانایی زوم دوربین ویدئو کنفرانس

قابلیت زوم کردن و همچنین قابلیت تغییر زاویه دریافت تصاویر (tilt) دوربین ویدئو کنفرانس، به شما بسیار کمک می کند تا سیستم ویدئو کنفرانس خود را با محیطی که در اختیار دارید سازگار کنید. مخصوصاً هنگامی که در یک اتاق کنفرانس بزرگ بستاری جلسه‌ای کوچک با فقط دو شرکت کننده را برگزار کنید، نمایش دادن کل اتاق کنفرانس خالی به طرف مقابل ایده خوبی نخواهد بود. در این هنگام بسیار مهم است که بتوانید با قابلیت‌هایی که دوربین کنفرانس در اختیار شما قرار می دهد قسمتی خاص از محیط را فیلمبرداری کرده و طرف مقابل ارسال کنید.

قابلیت زوم کردن در دوربین ها از یک دوربین کنفرانس تا دوربین دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد. در هنگام تهیه دوربین ویدئو کنفرانس هستند به مشخصات آن توجه کنید. هر چه قابلیت ارائه زوم اپتیکال دوربین بیشتر باشد برای شما بهتر خواهد شد.

۴- وسعت دید دوربین ویدئو کنفرانس

در هنگام انتخاب یک دوربین ویدئو کنفرانس مناسب به وسعت دید دوربین ویدئو کنفرانس توجه کنید. دوربین هایی با وسعت دید بالا برای اتاق های ویدئو کنفرانس بزرگ می تواند مناسب باشد. در بسیاری از مواقع نیز شما باید یک دوربین ویدئو کنفرانس با وسعت دید پایین و قابلیت زوم بالا انتخاب کنید تا بتوانید نهایت پوشش را داشته باشید. وسعت دید از مشخصات فنی است که در هنگام خرید یک دوربین ویدئو کنفرانس به شما ارائه می شود و شما نیز باید نسبت به محیطی که سیستم ویدئو کنفرانس خود را در آن قصد راه اندازی دارید، اتخاب خود را انجام دهید.

۵- کیفیت میکروفون

برخی دوربین های ویدئو کنفرانس می توانند دارای میکروفون داخلی باشند اما توصیه نمی شود که از میکروفون های تعویض شده درون دوربین های ویدئو کنفرانس برای دریافت و انتقال صدا استفاده کنید. از میکروفون دریافت صدا تبدیل شده در دوربین ویدئو کنفرانس می خواهید استفاده کنید، به کیفیت این میکروفون توجه داشته باشید.

در یک سیستم ویدئو کنفرانس با کیفیت میکروفون های جداگانه قرار داده می شوند تا صدا را از سرتاسر محیط دریافت کرده و به سمت مقابل ارسال کنند. این میکروفون های خارجی به صورت باسیم و بی سیم به به سیستم ویدئو کنفرانس متصل می شوند و عملیات خود را انجام می دهند. اگر شرکت شما در مکان شلوغی قرار دارد و یا اتاق ویدئو کنفرانس شما، صداهای اطراف را به داخل راه می دهد دهد بهتر است میکروفن هایی با کیفیت بسیار بالا تهیه کنید تا یک ارتباط ویدئو کنفرانس با کیفیت داشته باشید.

۶- پشتیبانی از وضوح تصویر ۴K

امروز دیگر هیچ شخصی برای خانه خود تلویزیون با کیفیت hd یا حتی فول اچ دی تهیه نمی کند. کیفیت تصویر ۴K، در حال حاضر پر طرفدار ترین رزولیشن تصویر است و تا قبل از ورود تکنولوژی ۸K به خانه ها، همچنان محبوب خواهد ماند.

استفاده از دوربینی با کیفیت اچ دی یا فول اچ دی در حالی که دوربین های با کیفیت ۴K در بازار یافت می شود انتخاب هوشمندانه ای نخواهد بود. مخصوصاً که با گذشت زمان این تکنولوژی ها به موزه تکنولوژی خواهد پیوست! خرید یک دوربین با وضوح تصویر ۴k می تواند تا مدت ها خیال شما را از قدیمی نشدن سیستم ویدئو کنفرانستان راحت کند.

۷- اندازه اتاق ویدئو کنفرانس

اندازه اتاق در انتخاب دوربین ویدئو کنفرانس تاثیر ویژه ای دارد. شما باید دوربین ویدئو کنفرانس خود را متناسب با محیطی که می خواهید از آن استفاده کنید، انتخاب کنید. اتاق های ویدئوکنفرانس بزرگ را باید با دوربین ویدئو کنفرانسی که مناسب اتاق های بزرگ باشد تحت پوشش قرار دهید در حالی که اتاق های کوچک دوربین‌هایی با وسعت دیده پایین را نیازمند هستند. قبل از انجام خرید خود ببینید که با محصولی که دست انتخاب آن را دارید هستید تا تمامی شرکت کنندگان در اتاق کنفرانس تان را تحت پوشش قرار دهید؟ اگر پاسخ به این سوال خیر است باید دوربین ویدئو کنفرانس دیگری را انتخاب کنید.

معرفی بهترین دوربین ویدئو کنفرانس

در بالا به بیان هفت نکته مهم در انتخاب یک دوربین ویدئو کنفرانس پرداختیم. اگر شما این نکات را در هنگام خرید یک دوربین ویدئو کنفرانس مد نظر قرار دهید در نهایت به یک انتخاب هوشمندانه منجر خواهد شد. ما پیشنهاد می کنیم از دوربین های ویدئو کنفرانسی که در لیست زیر معرفی کرده‌ایم در سیستم ویدئو کنفرانس خود استفاده کنید تا نهایت بهره وری را از آن داشته باشید. این دوربین های ویدئو کنفرانس تولید شده توسط بهترین برند ها هستند و بهترین کیفیت را دارا خواهند بود.

دوربین ویدئو کنفرانس Aver VC520

یکی از دوربین های ویدئو کنفرانس پر فروش مدل VC520 تولید شده توسط کمپانی قدرتمند اور است. این مدل بسیار محبوب در بازار، با تمامی نرم افزارها مانند اسکایپ, اسکایپ برای بیزینس, گوگل Hanouts, وب آر تی سی, فیستایم اپل, سیسکو وبکس, GoToMeeting, ادوبی کانکت, Blue Jeans, زوم, فقط با اتصال USB بصورت Plug and Play به سیستم عاملی که نرم افزار ویدئو کنفرانس بروی آن نصب می باشد وصل می شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و خرید دوربین ویدئو کنفرانس Aver VC520 به صفحه این محصول در فروشگاه وی سی شاپ مراجعه کنید.

دوربین ویدئو کنفرانس Aver cam340

دوربین کوچک کنفرانس اور Aver cam340، می تواند برای بسیاری از اتاق های کوچک انتخابی بسیار مناسب باشد. دوربین اور اور Aver cam340 مناسب استفاده در اتاق های پر ازدحام یا همان Huddle Room می باشد و عملکردی فوق العاده از خود نمایش می دهد.

دوربین کوچک کنفرانس اور Aver cam340 از یو اس بی نسخه ۳ پشتیبانی می کند و کیفت ببی نظری ۴K دارد. این دوربین به سادگی به دستگاه های مختلف متصل می شود به همین علت از واژه plug-n-play برای معرفی آن استفاده می شود. بدان معنا که فقط کافی است این دوربین را به دستگاه مورد نظر متصل کنید، تا فعالیت خود را آغاز کند. فعالیت دوربین کنفرانس اور cam340 بسیار سریع آغاز می شود و پیچیدگی نخواهد داشت.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و خرید دوربین ویدئو کنفرانس Aver Cam340 به صفحه این محصول در فروشگاه وی سی شاپ مراجعه کنید.

دوربین ویدئو کنفرانس Aver VC322

دوربین ویدئو کنفرانس VC322 یک دوربین کنفرانس PTZ بسیار قدرتمند با کیفیت ۴K است که توسط کمپانی اور طراحی و تولید شده. این دوربین کنفرانس فوق العاده با استفاده از پورت یو اس بی، به سادگی به دستگاه های مختلف متصل می شود و امکانات خود را در اختیار خریداران قرار می دهد.

این دوربین کنفرانس کمپانی اور، مناسب برای اتاق های پر ازدحام است. دوربین ویدئو کنفرانس Aver VC322 با تمامی سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری ویدئو کنفرانس هماهنگ است و کیفیت فوق العاده ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین این دوربین دارای میکروفون داخلی قدرتمند با توانایی دریافت صدای ۳۶۰ درجه است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و خرید دوربین ویدئو کنفرانس Aver VC322 به صفحه این محصول در فروشگاه وی سی شاپ مراجعه کنید.

دوربین ویدئو کنفرانس Aver VC320

دوربین کنفرانس فوق العاده اور وی سی ۳۲۰، یک راهکار all-in-one برای برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس بدون نقص است. این دوربین ویدئو کنفرانس نسبت به سیستم های نرم افزاری بسیار برتر است اما پیچیدگی های یک سیستم ویدئو کنفرانس سخت افزاری را نخواهد داشت.

دوربین ویدئو کنفرانس Aver VC320 را باید به یک کامپیوتر متصل کنید، این کار با استفاده از کابل یو اس بی انجام پذیر است. سپس می توانید از امکانات فوق العاده این دوربین ویدئو کنفرانس اور در پلتفرم های ویدئو کنفرانس تحت وب و یا دسکتاپ استفاده کنید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و خرید دوربین ویدئو کنفرانس Aver VC320 به صفحه این محصول در فروشگاه وی سی شاپ مراجعه کنید.

دوربین ویدئو کنفرانس Lifesize Icon 700

دوربین فوق العاده با کیفیت لایفسایز آیکن ۷۰۰، نسل جدید دوربین های ویدئو کنفرانس کمپانی لایفسایز است که به تازگی به بازار های جهانی عرضه شده. این دوربین کنفرانس کیفیت ۴K دارد و در مقایسه با نمونه های دیگر کیفیت تصویری بی نظیر را به مشتریان ارائه می کند.

علاوه بر کیفیت تصویر فوق العاده، قدرت زوم این دوربین نیز بسیار بی نظیر است. دوربین ویدئو کنفرانس Lifesize Icon 700 قادر است تا ۲۰ برابر زوم کند و کیفیتی قابل قبول را در هنگام زوم ارائه کند.

دوربین ویدئو کنفرانس Lifesize Icon 300

کمپانی لایفسایز، دوربین ویدئو کنفرانس Lifesize Icon 300 را برای اتاق های کنفرانس کوچک طراحی کرده است. این دوربین کنفرانس که خود نیز بسیار کوچک است، قادر است تصاویر را در اتاق های کوچک بسیار فوق العاده با کیفیت ۴K به طرف مقابل ارسال کند.

این دوربین کنفرانس، به سادگی با هر محیطی ادغام می شود و می توان آن را بر روی میز گذاشت یا به سادگی به دیوار وصل کرد. همچنین این دوربین برای استفاده با سرویس های مبتنی بر فضای ابری بسیار مناسب است.

دوربین ویدئو کنفرانس Lifesize Icon 450

این دوربین کنفرانس نیز از تولیدات جدید لایفسایز برای huddle room است. دوربین ویدئو کنفرانس Lifesize Icon 450 کیفیت فول اچ دی دارد و مناسب اتاق های کنفرانس کوچک است. تلفن کنفرانسی که به همراه دوربین ویدئو کنفرانس Lifesize Icon 450 ارائه می شود، دارای صفحه نمایش تاچ اسکرین و پشتیبانی از کیفیت صدای اچ دی است.

همچنین دوربین ویدئو کنفرانس Lifesize آیکون ۴۵۰ قادر است تا ۵ برابر زوم کند و همچنان کیفیت مناسبی را در اختیار کاربر قرار دهد. همچنین این دوربین کنفرانس لایفسایز را می توان به جهات مختلف خم کرد تا تصاویر را از زاویه مناسب دریافت کند.

این دوربین لایفسایز دارای قابلیت Smart-framing است. این قابلیت به دوربین ویدئو کنفرانس Lifesize Icon 450 اجازه می دهد تا مطمئن شود همه در زاویه دید او هستند تا جلسه نهایت کیفیت را داشته باشد. لایفسایز آیکن ۴۵۰ از تولیدات قدرتمند و پر طرفدار کمپانی لایفسایز است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *