پسیو شبکه

کابل کشی شبکه ( Passive ) در واقع ستون فقرات یک شبکه را برای برقراری ارتباطات تشکیل می‌دهد . بدین ترتیب داشتن شبکه ای سریع نیازمند داشتن سیستم کابلی ( پسیو ) باکیفیت است .

کابل کشی ساخت یافته فقط مشروط به تنظیم کالای کیفیت عالی نیست ; بلکه اجرای درست همه استاندارد های مو جود درین فرمان باعث مهیا وارد شدن تحت ساخت شبکه ی کابلی مطمئن با بالاترین میزان پهنای باند خواهد شد تا علاوه بر بر طرف کردن نیاز فعلی قابلیت و امکان ارتقا بستر جان دار به تکنولوژی های آتی را به سادگی و با دست‌کم هزینه ها آماده آورد .

اجرای راءس داده ( دیتاسنتر ) که قلب شبکه را تشکیل می‌دهد بخش دیگری از سرویس ها هزارسو را تشکیل میدهد که اجرای آن نیازمند رعایت گروه ای از استانداردها و تکنیک هایی است که علاوه بر نازکی و زیبایی در پباده سازی و اجرا , بتوان از حداکثر گنجایش امکانات مستعمل به کار گرفت .

امکانات پسیو شبکه :

امکانات پسیو ( Passive ) به گروه ای از تجهیزاتی در شبکه اشاره دارااست که در واقع روی آن‌ها هیچ فعالیت انجام نمی پذیرد و تنها نقش زیرساختی جهت انتقال و عبور دیتا را به عهده دارا‌هستند . می توان در یک تعریف دیگر و یا این که به لهجه عامیانه خیس اینگونه ذکر کرد که تجهیزاتی که نیاز به جریان برق برای کارکرد خویش ندارند بخشی از امکانات پسیو شبکه اکانت می‌شوند . این امکانات لازمه ساخت یک شبکه هستند . رسانه انتقال در شبکه چه کابل مسی باشد و یا این که کابل فیبر نوری قسمتی از امکانات پسیو شبکه به حساب آورده می شود .

پسیو شبکه

خدمات اکتیو شبکه

رایان

اکتیودایرکتوری یکی از سرویس های شرکت های بزرگ ماکروسافت و یکی از رول های ویندوز سرور به شمار می رود. خدمات اکتیودایرکتوری با هدف کنترل متمرکز کاربران و منابع به جهان شبکه قدم گذاشت نصب و راه اندازی اکتیودایرکتوری بر روی سرور , وظیفه ای از جمله اهراز هویت کاربران و مشخص کردن سطح دسترسی افراد و کامپیوترها را به عهده سرور مذکور می گذارد. که در پایان امنیت زیادتر و مدیریت بهتر را به شما هدیه می دهد.

خدمات اکتیو شبکه به چه شکلی عمل می کنند؟

در نظر بگیرید که بدون استفاده از خدمات اکتیودایرکتوری عملا مجبور می شوید به شکل تک به تک , سیستم های موجود در شبکه را مدیریت نماید و پشتیبانی کنید. مثلا سعی داریم اطلاعات زیادتری از عملکرد سرویس در اختیارتان قرار دهیم:

فکر کنید فایلی را در شبکه به اشتراک گذاشته ایم. و سطوح دسترسی گوناگونی نسبت به فایل share شده , به اشخاص  گوناگون داده ایم. حال فکر کنید یکی از افراد تصمیم به عوض کردن رمز ورودی خود می گیرد. چنان چه در شبکه از خدمات اکتیو دایرکتوری استفاده شده باشد , پس از عوض کردن رمز , از آن جایی که همه ی سیستم ها به وسیله ی سرویس Active Directory مدیریت می گردند , اکتیو دایرکتوری همه ی سیستم ها را از این تغییر مطلع خواهد کرد. ولی در صورتی که خدمات اکتیو دایرکتوری مورد استفاده واقع نشده باشد شما در شبکه ی work group تان مجبور هستید سیستم ها را به شکل تک به تک از این تغییر باخبر کنید.

قسمت اکتیو Active :

• این قسمت وظیفه ی نصب و راه اندازی برنامه های شبکه و کنترل آن را انجام می دهد.
نصب انواع سرور ها ، تعریف انواع Domain و تعریف و کنترل انواع کاربران شبکه ، اجرای متد های امنیت شبکه ، نصب Proxy Server , ISA , VPN و غیره بر عهده ی این واحد است.
• انجام انواع شبکه های باسیم و بیسیم هم از دیگر خدمات قابل اجرای این قسمت می باشد.
کابل كشي شبکه استاندارد به منظور بیشتر کردن سرعت شبكه هاي كامپيوتري و ممانعت از کم شدن سرعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *